نبرد به وصف تو ره کسی*

تکثیر شده‌ای

در تمام ذرات عالم

یا نه٬

این عالم است که تکثیر شده است از تو

به کهکشان ها و سیاره ها و ستاره ها

مثل آینه‌ای که می شکند

و هزار مرتبه تکرار می‌‌کند جمال آفتاب را

هر ذره ای از توست و تو همه عالمی

و چه شوربخت است آن ذره ای

که سرچشمه‌ی حیاتش را انکار می‌کند



*شعر فواد کرمانی درباره‌ی حضرت علی(ع) : کاملش

+ برگ رخصت شاعری برای شما را٬ خودتان باید بدهید. لابد لیاقتش را نداشته‌ام٬ اما دلم که می‌سوزد٬ همین ها را بلدم بنویسم برایتان.

++ استاد عزیزمان امشب می‌گفت: «به خدا قسم که ما در طول عمر خود یک یا علی نگفته‌ایم؛ یک یا علی واقعی که تمام ذرات جسم و تمام هزار مرتبه‌ی روحمان با آن همراه شود. از آن یا علی ها که امام سجاد(ع) می‌گفت و از هوش می‌رفت٬ یا علی گفتن این است.»

۲ لایک
۱۶ دی ۲۳:۵۸ صحبتِ جانانه
سرودن شعر برای اهل بیت عظیمه ثوابش، نتونستی بسُرایی بخونی هم همون عظیمه ثوابش...
ولی طبع شعر داشته باشی و شعرت برای اهل بیت بیرون نیاد جای تامل داره...
خدایا به داد دل کورم برس...
استاد فاطمی نیا

خطیب خوارزمی یک عالم بزرگ سنی است، کتابی دارد به نام «کتاب المناقب» این کتاب تمامش مسند است، برای جوانان می گویم، مسند به حدیثی گفته می شود که اسم تمام راوی ها در آن برده شود. خطیب خوارزمی که از علماء بزرگ حنفی است به طور مسند حدیثی را نقل کرده است، و بنده تا حال الحمدلله دو بار دقت کردم اسنادش طوری است که شاید بتوان گفت هیچ عالم سنی نمی تواند در این اسناد خدشه کند، خدشه بردار نیست.

و آن این است که می نویسد اصحاب دور پیغمبر اکرم را گرفتند، گفتند یا رسول الله «به ای لغت خاطبک ربک لیلة المعراج؟»
 پروردگار تو به چه زبانی در شب معراج با تو سخن گفت؟ حضرت جوابی داد که تمام اهل معرفت الان حیرت زده ی این جواب هستند، این صریح این روایت است، 
حضرت فرمود: «خاطبنی لسان علیٍ» خدا در شب معراج با زبان علی با من حرف زد.

پیغمبر که دریای عقل است، ولی میگه حالتی به من دست داد، «قلتُ یا رب تخاطبنی ام علیُ» گفتم خدای من تو با من حرف می زنی یا علی؟ 

 اول دقت کنید خدا مانند ما نعوذ بالله لب و دهن و دندان ندارد، خدا حرف می زند ولی نه به اسبابی که ما داریم، خدا صوت می آفریند و قدرت دارد هر صوتی را بیافریند، اینجا صوت علی را آفریده است، چرا؟ این چرا مهم است.

میگه جواب آمد، حبیب من می دونی چرا صوت علی را آفریدم، «اطلعت علی سرائر قلبک» به محرم خانه قلبت نگاه کردم، «فلم اجد فیه احد احب الیک من علی بن ابی طالب» دیدم در اون قلب نازنین محبوبتر از علی وجود ندارد، «فخاطبتک بلسانه» با زبان او با تو حرف زدم، چرا؟ این چراست که هنوز حل نشده است، می فرماید: «فخاطبتک بلسانه کی ما تطمئن قلبک» برای اینکه قلبت آرام بگیرد. معلوم شد آرام بخش قلب سید کائنات و اشرف خلق صدای حضرت شاه ولایت امیرالمومنین است. 

🔹این صدا آرامش بخش آن قلب نازنین است، آن قلبی که از عقل ما خارج است، که آن قلب چیست، آن قلبی که در آن قرآن آمده، «نزل به روح الامین علی قلبک لتکون من المنذرین"

عالی :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
«بعد از این نام من و گوشه‌ی گمنامی‌ها
که غریبان جهان شهره‌ی آفاق‌ ترند»
موضوعات
کربلا ای کاش مسافرت بودم (۱۳)
یادداشت‌های یک زن خانه‌دار (۱۴)
چوپان معاصرطور (۱۵)
ما اینجوری دیدیم (۱۲۲)
اتفاق خودش نمی‌افتد (۷۸)
رج به رج (۱۳)
هنگامه‌ی تب (۳۸)
مداد سفید (۵۰)
خنده ی گشاد (۱۱)
اونی که برام قله ست (۱۶)
اینجور وقتا (۵۷)
مداد سرخ (۱۷)
دیالوگ‌های ماندگار (۴)
تا پخته شود خامی (۱۴)
من ریحانه‌ام (۱۱)
نامه های جمعه (۲)
برکه ی کاشی (۱۲)
کلاس طلیعه (۸)
با توام (۱۲)
پیوند ها
لابلای گل های پیراهنش
یک ذهن مُشَبَّک
نیوفولدر
پرانه ام
سلام
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان